משחק הציד / הרלן קובן

ספר טוב
משחק הציד
מאת הרלן קובן
סיכום וביקורת קריאה
הוצאת ספרים ידיעות אחרונות – ספרי חמד
רומן, רב מכר



הספר משחק הציד מאת הרלן קובן

כאשר דן מרסר עומד להיכנס מבעד לדלת האדומה, מחלחלת בו תחושה מוזרה שהוא עומד להיכנס אל תוך משהו אפל, אשר עלול להביא לאובדנו. אף על פי כן אין הוא מציית לתחושותיו הפנימיות. בסך הכול הוא נענה לקריאה לעזרה של נערה נואשת, אך מהר מאוד מוצא את עצמו בסחרור מסוכן ובלתי אפשרי. רצף האירועים המתחולל עם כניסתו לדירה הארורה ההיא, מפתיע ומהמם. לאמיתו של דבר, בסיוטיו הפרועים ביותר לא ציפה להפתעה רעה מסוג זה.  מרסר מוצא את עצמו על דוכן הנאשמים בבית המשפט.

דן מרסר, גדל כילד יתום, ללא משפחה, וללא הורים או אחים. גרושתו ג'נה האי הדבר הקרוב ביותר למשפחה. הוא עובד במרכז הקהילתי עם קבוצות ילדים שאף הם גדלו ללא הורים.
דן כל הזמן טוען שהפילו אותו בפח, אך לאחר הסיקור הטלוויזיוני בתוכניתה של ונדי טיינס, איש כבר אינו מאמין לו. מאידך, בית המשפט מזכה אותו. שמו של דן מרסר מוכתם ומוכפש בבלוגים אנונימיים, המתפרסמים באינטרנט. זמן קצר לאחר מכן, אדם העוטה מסכה על פניו פורץ לקרוון בו הוא שוהה, ויורה בו מטח יריות,לעיניה של העיתונאית ונדי טיינס. ונדי מזעיקה את המשטרה, אך כשזו מגיעה לזירת האירוע אין זכר לגופה של הנרצח. ונדי יוצאת למסע חיפושים ונוברת בעברו של מרסר, היא חוקרת את התקופה בה למד באוניברסיטה ועולה על תגליות משמעותיות. כיאה לרומן מתח מודרני, חלק מהתחקירים והבדיקות מתבצעים ברשת האינטרנט, בפייסבוק ובמנוע החיפוש גוגל.

מרשה וטד מקוויד איבדו את ביתם היילי. היילי היתה נערה אשר יצאה למסיבה בבית של אחד מחבריה לכיתה, ומאז לא נודעו עקבותיה. האם נחטפה או שאולי ברחה? הוריה המודאגים כבר שלושה חודשים חווים מצוקה גדולה, וחוסר ודאות.
בספר משחק הציד אנו עדים לקלות הבלתי נסבלת בה ניתן להכפיש שמו של אדם, כוחה האימתני של התקשורת המסורתית, אבל גם התקשורת החדשה – האינטרנט. הרי כל אדם בימנו יכול להקים בלוג ולכתוב בו ככל העולה על רוחו.

במשחק הציד, הרלן קובן רוקם סיפור מתח עשוי היטב, ומצליח לשמור על המתח והערנות של הקורא מעמוד לעמוד. העמימות בה הוא נוקט, והחזקת הקלפים קרוב לחזה, גורמים לקורא להישאר סקרן לגבי זהותו של היורה, ולהרהר בינו לבינו האם בכל זאת יש משהו מן האמת בהאשמות החמורות כנגד מרסר. האם יש קשר בין פרשת היעלמותה של הנערה, היילי מקוויד ופרשת מרסר? המחבר מצליח לשמור על המתח עד העמוד האחרון של הספר, בו נחשף הסוף המפתיע.

הסקירה נכתבה על ידי
יוסי נפקר


Yossi Nafkar

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ג'מילה / צ'ינגיס אייטמטוב

אליס בארץ הפלאות/ לואיס קרול, לקריאה באינטרנט

נער קריאה / ברנהארד שלינק