אודות אתר ספר טוב:

 ספר טוב
הוצאה לאור של ספר חדש הינו תהליך מורכב ולעתים יקר. בהערכה גסה ניתן לומר שבכל יום יוצאים לאור למעלה מ 10 ספרים חדשים בישראל בלבד. תארו לעצמכם בכל יום שחולף מתפרסמים עוד עשרה ספרים חדשים. זהו קצב מטורף, אבל זה לא נעצר כאן, הקצב הזה רק הולך וגובר, ויותר ויותר ספרים חדשים יוצאים לאור בכל שנה. האם זה טוב, האם זה רע? יש לזה גם יתרונות וגם חסרונות. היתרונות מצד אחד ברורים, יותר ספרים, פירושו מבחר רב יותר ומגוון, ספרים לכל טעם. מצד שני הקורא עלול למצוא את עצמו בסיטואציה מביכה בו הוא טובע באוקיאנוס של ספרים הנוחתים במדפי חנויות הספרים חדשות לבקרים.
אין אתר ספר טוב מתיימר להקיף את כל הספרים המתפרסמים, אך מציע טעימה קלה מהספרים היותר מובחרים, ומאלה שאנו מאמינים כי תמצאו בהם עניין. לא כל ספר שהתפרסם באתר, ונכתב אודותיו, מתאים לכל אחד. זוהי אחת ממטרות אתר ספר טוב, להעניק לך הצצה קצת יותר מחטופה לתוך נבכי הספר, על מנת להחליט האם הספר הזה עשוי להתאים לטעמך.



מה ההבדל בין התקציר שמופיע בכריכה האחורית של הספר לעומת התקציר המופיע באתר ספר טוב? ההבדל הוא גדול ומהותי. התקציר המופיע בכריכה האחורית של הספר הוא תקציר שנכתב מטעם הוצאת הספרים. לרוב אין הוא מנדב מספיק אינפורמציה אודות הספר, אלא הצצה מאוד חטופה ומאוד מוגבלת. בתקציר זה לעולם לא תופיע מילת ביקורת אחת, מכיוון שמטרת התקציר היא לשווק את הספר ולשכנע את הקורא לרכוש את הספר. התקציר בעטיפה האחורית של הספר תמיד יהיה גדוש בסופרלאטיבים ודברי שבח אודות הספר עצמו ואודות מחבר או מחברת הספר.

מצד שני, התקציר המופיע באתר ספר טוב, הוא תקציר שנכתב בעקבות קריאה מעמיקה של הספר על ידי גוף בלתי תלוי, נטול אינטרסים שיווקיים. אם תהיתם מדוע לא מצאתם באתר ביקורת נוקבת מאוד, המותירה את הסופר קרוע ושסוע לגזרים, הרי שתמצאו את התשובה במשפט הבא:
בשעה שספרים שלדעתנו אינם טובים מספיק, כלל אינם מוזכרים באתר, הרי שגם בספרים עליהם אנו ממליצים, עדיין יש מקום לביקורת, כאשר זו נחוצה.

יחד עם זאת יש לומר שאין להסיק מהצהרה זו שספרים שאינם נכללים באתר, אינם טובים רק מעצם זה שאינם נכללים בו. מפאת חוסר זמן ומקום, לא ניתן לכתוב אודות כל הספרים הטובים היוצאים לאור.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אליס בארץ הפלאות/ לואיס קרול, לקריאה באינטרנט

ג'מילה / צ'ינגיס אייטמטוב

נער קריאה / ברנהארד שלינק