גרגרנות / מוריאל ברברי

 גרגרנות מאת מוריאל ברברי
במרכז הספר גרגרנות מבקר מסעדות אנין טעם ובעל מוניטין, שבכוחו להעלות מוניטין של מסעדות או להורידם שאולה. עלייתן ונפילתן של המסעדות המפוארות ביותר נקשרות לשמו. לאחר שלגם נחלים של יין וסעד ליבו ממיטב המעדנים מתבשר המבקר אודות בעיה חמורה בליבו – הרופא שלו מנבא לו עוד 48 שעות לחיות. אלה הם 48 השעות האחרונות של מבקר המסעדות הגדול בעולם.


הספר גרגרנות מסופר בכמה קולות. קולה של רנה - שוערת הבניין, מבקר המסעדות עצמו, לאורה - בתו של מבקר המסעדות, ז'ורז', תלמידו הצעיר של מבקר המסעדות, אנה – אישתו, לוט – נכדתו, ועוד. דרך הדמויות המספרות אנו מתוודעים לדמותו ואופיו של המבקר. ( "אילו התמוטטה האדמה תחת רגלינו, הוא היה נותר באדישותו.")


אט אט באמצעות הסיפורים של כל אחד מהם נרקמת ועולה דמותו של מבקר המסעדות. הספר עמוס לעייפה בתיאורים גסטרונומיים, המשובצים לאורך כל הספר ("תבשילי קדרה מופלאים, תרנגולות בר עד להתמוגג, עופות ביין עד סחרחורת, בשר צלוי על גחלים, נזיד ירקות מבושלים בשמן זית, תה מנתה וסהרוני שקדים"). מאכלים ספרדיים, מאכלים מרוקניים, מזון יפני נא, ומה לא?
גרגרנות לא מומלץ למי שעושה דיאטה ( - ;


המבקר מבקש לסעוד ליבו במאכל אחרון לפני מותו. מה תהיה הסעודה האחרונה של מבקר המסעדות הגדול בעולם? הוא מתלבט ומתחבט כמו ילד קטן שרוצה משהו טעים, אך אינו יודע להצביע במפורש על המשהו הספציפי הזה. הוא רק יודע שהוא רוצה לאכול משהו טוב. לבסוף באה לו ההארה והוא מחליט מה תהיה הסעודה האחרונה. הבחירה מפתיעה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

נער קריאה / ברנהארד שלינק

אליס בארץ הפלאות/ לואיס קרול, לקריאה באינטרנט

ג'מילה / צ'ינגיס אייטמטוב