שלושה דברים לאי בודד / יואב אבני

הספר שלושה דברים לאי בודד מאת יואב אבני
ספר טוב
הספר שלושה דברים לאי בודד
רומן מאת יואב אבני
סיכום  תקציר וביקורת קריאה
ספרים מומלצים



אוֹדי, יועץ טכני בחברת היי טק, נשלח בדחיפות על ידי הבוס שלו, לאי משולש באוקיינוס ההודי, בשם קו-טנ-גנט. מטרת נסיעתו היא לשכנע את מלך האי לרכוש את מוצר ספינת הדגל של החברה, מערכת אדוויזר. אדוויזר היא מערכת לקבלת החלטות מהירות, והמלך מגלה בה עניין רב. 

נמסרות לאודי בזריזות הנחיות להתחסן ולהסתפר. אודי מבין מדוע עליו להתחסן אך ההוראה להסתפר נשמעת מוזרה. יום לפני הנסיעה מתברר לו שנדרשים שלושה חיסונים ואילו הוא התחסן רק בשניים. בין כה וכה הוא אמור לחזור בעוד שלושה ימים כדי להספיק לצפות במשחק הכדורסל.

אלפא-בראבו היא ביתו של מלך האי. הנסיכה מתגלה כבחורה משובבת ונאה באופן יוצא דופן, ושובה  את ליבו של אודי ממבט ראשון. הוא מוקסם מגופה המושלם, ומהעיניים הכחולות מלוכסנות. די מהר מסתבר לו שהנסיכה לא רק יפה, אלא אף מסוגלת לעשות דברים שמרבית האנשים אינם יודעים לעשות.


מדוע נדרש אודי להסתפר ומה הקשר של עובדה זו למגדת עתידות תאבת בצע? האם הספיק לשוב בזמן הביתה על מנת לצפות בטלוויזיה במשחק הכדורסל שכל כך השתוקק לראות, ומה עלה בגורלה של אותה התאהבות ממבט ראשון בבת המלך מהאי המשולש, שבו הטמפרטורה קבועה כל השנה?

הספר "שלושה דברים לאי בודד" הוא רומן שהקריאה בו קולחת היטב,
והקורא מוצא את עצמו לא אחת מחייך. זאת מכיוון שהספר
שזור בהומור דק
("טרי טס במחלקת העסקים ואודי לא רצה שום עסק איתו)

בדימויים מקוריים
("הלילה חשוך כאילו הפסיד את הירח והכוכבים במשחק פוקר.")

ותיאורים משעשעים
( "ערב אחד, חם ודחוס, עד כדי כך שכל הפרפרים ביטלו את הטיסות המתוכננות עד לבוקר")


נראה כי המחבר מוציא תחת ידו משפטים שנונים ללא כל קושי, שולט ברזי השפה, ומעלה על הכתב כיד הדמיון הטובה עליו. התחושה שעולה מהקריאה היא "שזה בא לו בקלות."

הסקירה נכתבה על ידי
יוסי נפקר


Yossi Nafkar


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אליס בארץ הפלאות/ לואיס קרול, לקריאה באינטרנט

ג'מילה / צ'ינגיס אייטמטוב

נער קריאה / ברנהארד שלינק