נובמבר על הר גבוה / נאוה דיקסטרא



ספר טוב
הספר נובמבר על הר גבוה
מאת נאוה דיקסטרא
סיכום וביקורת קריאה
הוצאת ספרים גוונים


 נובמבר על הר גבוה מאת נאוה דיקסטרא
אישה רומניה וילד קטן בן 5 מופיעים במשרדו של משה קובלסקי – איש עסקים עשיר מצליח ורב השפעה. האישה, הנענית לשם יוליה, טוענת שדניאל, הילד הקטן הוא נכדו של קובלסקי.
היא מודיעה לו שהיא עוזבת לאמריקה, ומתכוונת להותיר את הילד ברשותו. הפגישה מעוררת תרעומת גדולה בקרב איש העסקים הממהר לרקום תוכנית שטנית.

דניאל הקטן נשלח לפנימייה ונאלץ להתמודד לבדו בארץ זרה. במסיבת סיום בית ספר יסודי נזכר דניאל בסבו ובאותו ביקור חטוף עם אמו, והוא מנסה ליצור קשר עם הסב, אשר שוהה באותה עת בחו''ל. דניאל ממשיך להתגורר בפנימייה אך עובר ללמוד בבית ספר אקסטרני. הוא מסיים את לימודי התיכון מתגורר לבדו באזור תחנה המרכזית בתל אביב ומתפרנס מעבודת בניין. באחד הימים נתקל בכתבה בעיתון אודות יאכטה מפוארת, השייכת לסבו. מאותו היום הוא פוקד מדי יום את המרינה ומחפש את היכאטה, עד שלבסוף אוזר אומץ פונה לסבו, ומזדהה כדניאל בנה של יוליה.  לא לתגובה מסוג זה ייחל דניאל, הסב דחה אותו בשאט נפש והתכחש נמרצות, "אין לי נכד ואני לא מכיר שום יוליה."


ביקורו של דניאל מטריד את מנוחתו של איש העסקים עתיר הקשרים, אשר נחפז להתקשר לשר הפנים. פרטיו של דניאל נמחקים ממחשב משרד הפנים והוא מגורש מהארץ באמתלה של שוהה בלתי חוקי. הוא מוצא את עצמו במטוס לרומניה, אך יש לו תחושה חזקה מי הוא האחראי למהלך הנבזי הזה. דניאל עושה חיל ברומניה ויוזם פרוייקטים שאפתניים בתחום הנדל''ן. הוא בונה ומוכר צימרים לתיירים, וחותם על עסקאות מוצלחות. באחד הימים פוגש אשת עסקים, אלמנה צעירה מישראל, וחותם איתה על עסקה חלומית.



עלילת הספר נובמבר על הר גבוה הולכת ומתפתחת יפה, הספר צובר תאוצה ומתעצם עד לגילויים חדשים ומרעישים. הסופרת מצליחה לגעת ולרגש, ומתבלת בהומור אלגנטי: "קארינה נכנעה להפצרותיו של המלצר לנסות את עוגת השוקולד מריר שלהם, למרות שלא היתה זקוקה לשום תוספת למרירותה."
תוך כדי תשומת לב רבה לפרטים הקטנים, נרקמת עלילה קולחת ומרתקת, עד לתפנית המפתיעה, המותירה את הקורא פעור פה. נובמבר על הר גבוה הוא ספר הביכורים של נאוה דיקסטרא.

גלול מטה על מנת לקרוא תקצירים
של ספרים נוספים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אליס בארץ הפלאות/ לואיס קרול, לקריאה באינטרנט

ג'מילה / צ'ינגיס אייטמטוב

נער קריאה / ברנהארד שלינק