אלגנטיות של קיפוד / מוּריאֶל בַּרבֶּרי


ספר טוב
הספר אלגנטיות של קיפוד
רומן מאת מוריאל ברברי
סיכום, תקציר וביקורת קריאה
ספרות יפה ספרים מומלצים
רב מכר
 אלגנטיות של קיפוד
רֶנֶה מישל, היא אלמנה בת 54 המשמשת כשוערת (קונסיירז') בבניין מפואר ברחוב גרנל 7. בניגוד למה שאולי ניתן לחשוב על שוערת בניין, רנה מתגלה כאישה רחבת אופקים הצמאה לתרבות.

היא גומעת ספרים בשקיקה. מתענגת על כתביו של מארקס, נהנית מכתביו של קאנט, מצטטת מתוך "מלחמה ושלום" וקוראת ספרי הגות, היסטוריה, פילוסופיה, ופסיכולוגיה.

 
דיירי הבניין העשירים היהירים והגנדרנים החולפים במבואה ממעיטים בערכה, ומתייחסים אליה בביטול. רנה מכירה את כולם, פייר ארתנס מבקר המסעדות, גברת דה בריי שאניה שאינה מרוצה מפטריות הכמהין שלה, ומדמוזאל בדואז שלומדת משפטים בפקולטה.


הבניין כולל שמונה דירות פאר ענקיות. 

באחת הדירות מתגוררת פאלומה - ילדה מחוננת בת 12. הילדה כותבת את השקפת עולמה ומגלה תובנות פילוסופיות אודות מהות החיים. היא מהרהרת במשמעות החיים ובקונספירציה של המבוגרים, מנתחת ומבקרת בעין מיומנת את הוריה העשירים ( "אמא שלי, שקראה את כל כתבי בלזק ומצטטת פלובר בכל ארוחת ערב, ממחישה בכל יום עד כמה ההשכלה היא תרמית מוצלחת.") 

הילדה מנהלת יומן מחשבות מעמיקות, ותרה אחר דבר שבשבילו שווה לחיות. כל זה מביא אותה לכוונה לבצע מעשים מפתיעים ומרחיקי לכת.


אלגנטיות של קיפוד נע לסירוגין בין סיפורה של רנה בת ה 54 לבין סיפורה של פאלומה, הילדה בת ה 12, ונקודת מבטן  על החיים בכלל, ועל אירועים ספציפיים שקורים בבניין המפואר המשותף לשתיהן. 

חוויית הקריאה של הספר "אלגנטיות של קיפוד" מענגת ומהנה. זהו ספר מלא בתבונה עומק הומור וחכמה. התרגום המופלא והעשיר של שרון פרמינגר מהווה נדבך חשוב בחוויית הקריאה.

הסקירה נכתבה על ידי
יוסי נפקר


Yossi Nafkar

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

נער קריאה / ברנהארד שלינק

אליס בארץ הפלאות/ לואיס קרול, לקריאה באינטרנט

ג'מילה / צ'ינגיס אייטמטוב