כרוניקות / בוב דילן

ספר טוב
הספר כרוניקות מאת בוב דילן
אוטוביוגרפיה
סיכום וביקורת קריאה
מודן הוצאה לאור




 הספר כרוניקות מאת בוב דילן
נער אמריקאי מאילינוי מגיע לניו יורק עם חלום אחד – להתפרסם ככותב שירים ולנגן מוזיקת פולק. הוא מגיע אל העיר הגדולה החורפית והמושלגת בלי כסף ובלי קורת גג. ועוד דבר, הוא רוצה לפגוש את האלילים שלו, ובעיקר את הזמר הנערץ עליו ביותר - וודי גאתרי. הוא מתחיל להופיע במועדונים אפלים, במרתפים ובמערות אורבניות תת קרקעיות, עם שמות מוזרים כמו – מוזיאון קרקס הפרעושים של הוברט, מרכז הפולקלור, מועדון הגסלייט, מסבאת התסבוכת. חוזה התקליטים הראשון נחתם בלידס מיוזיק, והבחור הצעיר מקבל מקדמה של מאה דולר. כעבור זמן מה יחתום חוזה בחברת תקליטים גדולה יותר ומשמעותית יותר – תקליטי קולומביה. "כשהוא החתים אותי לתקליטי קולומביה זה היה כל כך לא ייאמן, זה נשמע משהו דמיוני ומומצא."  הוא מקים להקות והרכבים מוזיקליים כדי להופיע, אך בכל פעם מחדש הנגנים פורשים ועוברים לעבוד עם זמרים אחרים. אולי כי שם הובטח להם כסף אמיתי. "התחלתי לקלוט שאין לי ברירה אלא ללמוד לנגן ולשיר לבד ולא להיות תלוי בלהקה."


השם איתו נולד הוא רוברט אלן צימרמן, אך ברבות השנים שינה אותו לבוב דילן. סבתו של דילן אמרה לו פעם משפט חכם: "האושר לא נמצא בדרך לשום מקום. האושר הוא הדרך עצמה." הספר האוטוביוגרפי, מתאר את מסעו המוסיקלי והאנושי של מי שהפך להיות אחד הזמרים האמריקניים המשפיעים ביותר בתולדות המוזיקה. דילן הוא זמר שעשה את דרכו מלמטה. הוא נבנה ובנה את עצמו הן מבחינה מוזיקלית והן מבחינת אישיותו. בדרכו הייחודית הוא מגולל את סיפור חייו, אבני דרך, ואנקדוטות מסקרנות מחייו של אליל. כל זאת על רקע אמריקה של שנות ה 50 וה 60. בספר מוזכרים שמות רבים של אמנים שחקנים וזמרים אמריקניים ידועים, אשר חלקם הפכו ברבות השנים לאגדות בפני עצמן. נאט קינג קול, בילי הולידיי, הביטלס, המי, רולינג סטונס, רוי אורביסון, סם קוק, ג'יימס דין,וודי אלן, מרילין מונרו, ועוד.


אף על פי שקהל היעד לספר זה הם אוהדיו המושבעים של דילן, הרי שהספר מקפל בחובו ערך אמנותי ספרותי תרבותי בפני עצמו, וזאת גם ללא קשר ישיר לאישיות החתומה עליו. מי שאינו נמנה בין חסידיו המושבעים של המחבר אף הוא עשוי לגלות עניין רב וליהנות מחוויית הקריאה.

גלול מטה
כדי לקרוא תקצירים נוספים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אליס בארץ הפלאות/ לואיס קרול, לקריאה באינטרנט

ג'מילה / צ'ינגיס אייטמטוב

נער קריאה / ברנהארד שלינק